Stäng

För att kunna erbjuda dig en så god service och kommunikation som möjligt så underlättar det om vi har fullständiga kontaktuppgifter (telefon och epost) till dig. Uppgifterna sparas för att kunna kontakta dig med information och frågor samt för att vi snabbt kunna återkoppla när du ställt en fråga till oss.

Alla kunduppgifter sparas och hanteras enligt lagen om elektronisk kommunikation(2003:389), LEK och personuppgiftslagen (1998:204), PuL. Båda dessa lagar innehåller bestämmelser som syftar till att skydda privatpersoner mot att den personliga integriteten kränks när uppgifter hanteras.

Stäng

Allmänna regler

Det du publicerar i form av vision eller kommentar [eller bilder] får inte:

  • kränka andra personer eller utpeka dem som brottsliga
  • vara hotfullt, obscent eller av stötande karaktär
  • strida mot upphovsrätt eller annan immateriell rätt. Detta innebär bl a förbud mot publicering av copyrightskyddat material.
  • innehålla hets mot folkgrupp eller på annat sätt ha ett rasistiskt eller sexistiskt innehåll
  • innehålla hets mot någon pga sexuell läggning
  • innehålla våldsskildring eller barnpornografi
  • innehålla länk till andra webbsidor vars innehåll i sin tur strider mot dessa instruktioner och villkor
  • innehålla uppmaning till brott eller utgöra del av brottslig verksamhet
  • innefatta spridning av datavirus
  • i övrigt vara av sådan karaktär att det inte lämpar sig för publicering
Sollentunahem

Resultat av årets kundundersökning

Resultatet för alla frågor i 2017 års kundundersökning, totalt och på områdesnivå, går nu att följa via denna länk samt på vår webbplats. Ett stort tack till alla er som har bidragit med svar!

Vad händer nu?

Sollentunahem kommer nu att analysera, prioritera och bearbeta resultatet för att planera vilka åtgärder vi ska göra under det kommande året i våra olika områden, så att vi kan arbeta in det i vår årsplanering för 2018.
Vi kommer också att ta upp resultaten under de bostadsmöten som hålls tillsammans med Hyresgästföreningen under hösten, dit alla (oavsett medlemskap) är välkomna. Mötena är bra tillfällen för information, återkoppling och inte minst inflytande över ditt boende!

Se resultatet från enkäten

Nöjd Boende Index Platskartan

Sollentunahem
Nöjd Boende Index Platskartan

Steg 2 av 2

Välj vad du vill lägga till!

Berätta om en plats i ditt område som du tycker är bra eller som du tycker borde förbättras. Klicka på Bästa platsen för att beskriva din favoritplats. Eller klicka på Förbättra platsen för att beskriva en plats som borde bli bättre.

Bästa platsen Förbättra platsen

Resultat

Här kan du se vad andra har svarat.

Klicka på ett resultat i listan nedan eller på en markör på kartan för att se svaret för den platsen.

  • Bästa platsen
  • Förbättra platsen

1839

Boende

88

Lokalhyresgäst

1057

Bästa platsen

698

Förbättra platsen

Nöjd Boende Index (NBI)

Nedan presenteras resultatet från årets mätning av Nöjd Boende Index (NBI). Utöver helhetsbetyget presenteras svaren på respektive fråga och område under flikarna BOSTADEN, VÄRDEN och OMRÅDET.

Helhet Bostaden Värden Området

Nöjdboendeindex (NBI) – vilket är det övergripande betyget på både boendet och servicen från Sollentunahem – ges ett medelbetyg om 63 av 100. Hyresgästerna är generellt sett ganska nöjda med sitt boende och den service som Sollentunahem tillhandahåller.

Bostaden är den kvalitet som i störst utsträckning påverkar hyresgästernas totala nöjdhet. Det genomsnittliga betyget på bostaden, 65 av 100, är ett medelbetyg.

Nöjd Kund-index ges ett medelbetyg om 65 av 100 och placerar Sollentunahem i medelintervallet i jämförelsen med andra allmännyttiga bostadsbolag.

Bostadsområdet ges ett medelbetyg om 63 av 100 och placerar Sollentunahem i medelintervallet i jämförelsen med andra allmännyttiga bostadsbolag.